T 050/20.93.81 
Tavernier Classic Cars

Golf VII GTE: Full Hybrid!

Auteur: tavernierzedelgem.be/donderdag 2 april 2015/Categorieën: nieuwe modellen

Rate this article:
4.5

De Golf GTE verklapt grotendeels welk type wagen het is in zijn benaming. Oorspronkelijk hij de ‘Golf Hybride’ heten, maar toen het product af was en de eerste proefritten waren gemaakt bleek al snel dat dit geen typische ‘Hybrid Car’ is. Er gaat zodanig veel kracht en rijplezier van uit dat men hen gerust qua rijprestaties en sensaties in het GTI-rijtje mag plaatsen. Vandaar het GT deel in de benaming. Dankzij de ‘E’ spreken we toch van een compleet ander product. Men geniet, net zoals bij de normale hybride voertuigen van een elektromotor en een traditionele verbrandingsmotor. Daar stoppen dan de gelijkenissen. In Wolfsburg wou men nog een stap verder gaan. Dankzij de GTE-knop naast de pook kan men uit verschillende modi kiezen.

  1. Hybrid Modus: Deze Volkswagen rijdt zo zuinig mogelijk op beide aandrijfkrachten, hij kiest wanneer en hoeveel hij kracht uit benzine of elektricitiet haalt.
  2. Classic: Er wordt gekozen om puur op benzine te rijden. Bij het plaatsen van de pook in B-stand wordt tijdens het remmen de batterij wat opgeladen. De batterij blijft dus minimum op niveau van bij de start.
  3. Charge Drive: Aandrijving van de wagen gebeurd door de benzine motor, daarnaast wordt de verbrandingsmotor ook gebruikt om elektrische energie op te wekken en de batterij sneller te laden dan enkel tijdens het remmen.  Men kan zo dus een elektrische lading opwekken voor later het een stadscentrum binnen te rijden.
  4. E-Drive: Nu rijdt men puur elektrisch, er komt geen verbranding aan te pas. In deze modus heeft men een actieradius van 50 km. Wanneer de batterij leeg is schakelt automatisch de motor in.
  5. GTE stand: De wagen krijgt compleet andere instellingen: de verbrandingsmotor, stuurinrichting, vering, versnellingsbak en sound staan in Sport Stand. Daarnaast is er dan nog de onmiddellijke Elektrische Punch die gelijktijdig wordt geactiveerd en er 204 combineerde pk’s vrij komen. Dit zorgt voor verbluffende resulaten: 35 gram co en 7,6 sec tot 100 km/u.

Deze technologie wordt eind dit jaar ook in de New Passat GTE geïntroduceerd.

Aantal keer bekeken (2368)/Reacties (0)

Tavernier Zedelgem |  powered by duotix |   |  Inloggen